מה עשה המטוס הסעודי בנתב"ג?

    ארי וידר No Comments on מה עשה המטוס הסעודי בנתב"ג?
    16:08
    09.05.24
    קובי פינקלר No Comments on בעקבות המלחמה: מעל אלף משפחות נוספו למעגל השכול

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מטוס נוסעים ריק מדגם איירבוס A-330 עם הכיתוב 'סעודיה' נחת בישראל בשבוע שעבר וזאת בכדי כדי לעבור טיפולי תחזוקה שוטפים במתקני 'בדק' של התעשייה האווירית, כחלק משירות קבוע הניתן למטוסי 'איירבוס'.

    העובדה של הימצאות מטוס סעודי בשדה התעופה בן גוריון – גרמה לרבים לשפשף את עיניהם ואף גררה תגובה ברורה מחברת התעופה הלאומית של סעודיה.

    בחברת התעופה הסעודית ראו בחומרה את התמונות ובעקבות זאת הודיעה החברה כי ביטלה את הסכמיה עם החברה הפורטוגלית שהנחיתה את אחד ממטוסיה בישראל.

    בהודעה נאמר כי "מטוס עם סמל 'סעודיה' נחת בנמל תעופה של מדינה שאין לממלכה יחסים דיפלומטיים איתה, וללא ההסכמה או ידיעה של החברה הסעודית".

    "אין שום קשר לצי הסעודי, המטוס שייך לחברת 'היי פליי', שמצויה בקשרים עסקיים עם 'סעודיה', בין היתר לצורך טיסות מסחריות, המטוס לא היה בשירות והיה תחת שליטת החברה שלו".

    עוד נאמר בהודעה כי "המטוס עזב את הממלכה ביום ראשון, 3 במרס, בדרכו לעבודות תחזוקה בבריסל. לאחר מכן פרסמו ברשתות חברתיות את תמונתו בבן גוריון. 'היי פליי' עברה על החוזה עם סעודיה – היא לא השיגה אישור כתוב מסעודיה לנמל התעופה שבו היא רצתה לנחות".

    כמו"כ נכתב בהודעה כי החברה הפורטוגלית הפרה את החוזה – משום שלא הודיעה מראש כי בכוונתה לנחות ביעד מחוץ לנתיב הטיסה המתוכנן. לדברי החברה, החוזה מציין כי "כל נחיתה צריכה להתרחש במדינה שיש לה קשרים דיפלומטיים עם הממלכה הערבית הסעודית, כדי לאפשר לצוות 'סעודיה' ולרשות התעופה האזרחית לבצע בדיקות המשכיות בכל עת".

    "זו הפרה בוטה. לא אישרו נחיתה במדינה שאין לממלכה יחסים איתה, למטוס אין שום קשר לצי הסעודי", נאמר בהודעה.

    מהתעשייה האווירית נמסר בשבוע שעבר כי "המטוס אכן נכנס לפעילות תחזוקה שוטפת במתקני בדק של התעשייה האווירית. מדובר בטיפול תחזוקה שוטף בנתב"ג, כחלק משירות הניתן למטוסי איירבוס. המטוס הוא של חברה אירופית שמחכירה את המטוס לסעודים".



    0 תגובות